1. Algemene bepalingen
De e-commerce website van Du-Da Care, een besloten vennootschap met maatschappelijke zetel te Koolmijnlaan 394 3581 Beverlo (Beringen), BTW BE 1018.050.236, RPR Hasselt, biedt haar klanten de mogelijkheid om producten online aan te kopen via de webwinkel. Onderhavige Algemene Voorwaarden (hierna “Voorwaarden”) zijn van toepassing op elke bestelling die geplaatst wordt door een bezoeker van deze e-commerce website (hierna “Klant”). Door een bestelling te plaatsen via de webwinkel van Du-Da Care verklaart de Klant deze Voorwaarden uitdrukkelijk te aanvaarden, waarmee hij instemt met de exclusieve toepasselijkheid ervan, met uitsluiting van alle andere voorwaarden. Eventuele aanvullende voorwaarden van de Klant worden uitgesloten, tenzij deze voorafgaandelijk, schriftelijk en expliciet door Du-Da Care zijn aanvaard.
2. Prijzen
Alle vermelde prijzen zijn in euro (€) en inclusief btw en andere toepasselijke belastingen. Eventuele bijkomende kosten, zoals leverings-, reservatie- of administratieve kosten, worden apart vermeld. Prijsopgaven gelden uitsluitend voor de omschreven producten en omvatten geen decoratieve elementen
3. Aanbod
Hoewel de online catalogus en de e-commerce website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid zijn samengesteld, kan de aangeboden informatie onvolledig zijn, materiële fouten bevatten of niet actueel zijn. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden DuDa Care niet. Du-Da Care is slechts gehouden tot een inspanningsverbintenis met betrekking tot de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie. Indien de Klant specifieke vragen heeft over bijvoorbeeld maten, kleuren, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, wordt aangeraden om vooraf contact op te nemen met onze klantendienst. Het aanbod geldt zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde door Du-Da Care worden aangepast of ingetrokken. Du-Da Care kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet beschikbaar zijn van een product. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of aan bepaalde voorwaarden is gekoppeld, wordt dit expliciet in het aanbod vermeld.
4. Medische hulpmiddelen
Du-Da Care biedt medische hulpmiddelen aan zowel professionele klanten binnen de medische sector als particulieren , conform de wetswijziging van 07-02-2019. Bij vragen over het gebruik of de geschiktheid van een product kan de Klant contact opnemen met onze klantenservice.
5. Bestelprocedure
- De Klant plaatst producten in het winkelmandje.
- De Klant registreert zich of logt in als bestaande gebruiker.
- De Klant kiest een leverings- of afhaaloptie.
- De Klant gaat akkoord met de Voorwaarden.
- De Klant selecteert een betaalmethode en voltooit de betaling.
- De Klant ontvangt een bevestiging per e-mail met details van de bestelling en de verwachte levertijd.
Du-Da Care is gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de Klant met betrekking tot bestellingen waarbij de Klant betrokken is.
6. Levering
Leveringen vinden plaats binnen de Benelux, tenzij anders overeengekomen. Bestellingen boven €100 worden gratis geleverd in België. Voor bestellingen tussen €80 en €100 bedragen de leveringskosten €5; bestellingen onder €80 worden geleverd tegen een kost van €10. Leveringen buiten België zijn op aanvraag.
De Klant ontvangt na het plaatsen van een bestelling een e-mail met daarin de verwachte levertijd. Via deze e-mail kan de Klant ook kiezen uit alternatieve leveringsopties:
- Levering aan huis op een specifieke datum.
- Levering zonder handtekening (de Klant hoeft niet thuis te zijn).
- Levering op een ander adres.
- Levering in een krantenwinkel of Depot van de transportdienst.
Tenzij anders overeengekomen of expliciet vermeld, worden goederen die vóór 12.00 uur besteld zijn de volgende werkdag geleverd. Bestellingen geplaatst na 12.00 uur worden binnen twee werkdagen geleverd (geen leveringen in het weekend).
Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moet door de Klant onmiddellijk worden gemeld aan Du-Da Care.
Het risico van verlies of beschadiging gaat over op de Klant zodra deze (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft genomen. Indien de Klant zelf een vervoerder aanwijst die niet door Du-Da Care is aangeboden, gaat het risico over op de Klant bij levering aan de vervoerder.
7. Nalevering
Bestellingen worden verzonden, ook indien niet alle producten direct op voorraad zijn. Artikelen die tijdelijk niet beschikbaar zijn, worden kosteloos nageleverd zodra ze opnieuw beschikbaar zijn. Indien een leverancier niet kan leveren door overmacht of andere buitengewone omstandigheden, behoudt Du-Da Care zich het recht voor om geheel of gedeeltelijk van levering af te zien. De Klant wordt hierover tijdig geïnformeerd.
8. Eigendomsvoorbehoud
Alle geleverde goederen blijven eigendom van Du-Da Care totdat volledige betaling is ontvangen. Klanten worden geacht derden op dit eigendomsvoorbehoud te wijzen in geval van beslaglegging.
9. Herroepingsrecht
De bepalingen van dit artikel zijn uitsluitend van toepassing op klanten die in hun hoedanigheid als consument goederen aankopen via de e-commerce website van Du-Da Care. Indien van toepassing, heeft de Klant het recht om binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van de goederen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop de Klant, of een door de Klant aangewezen derde partij die niet de vervoerder is, de goederen fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dient de Klant Du-Da Care via een ondubbelzinnige verklaring (schriftelijk per post, e-mail of telefonisch) op de hoogte te stellen van zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen. Het bericht kan worden verzonden naar:
Du-Da Care
Koolmijnlaan 394, 3581 Beverlo (Beringen)
E-mail: info@du-da.be
Telefoon: +32 11 12 60 90
De Klant dient de goederen onverwijld, doch uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na de dag van herroeping, terug te sturen naar bovenstaand adres. De directe kosten van de retourzending zijn voor rekening van de Klant, tenzij anders overeengekomen. De retourkosten worden geschat op ongeveer €5 per pakket.
Goederen dienen in de originele verpakking, inclusief alle accessoires, gebruiksaanwijzingen en aankoopbewijs te worden geretourneerd. Indien de goederen een waardevermindering hebben ondergaan door gebruik dat verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van de goederen vast te stellen, kan Du-Da Care de Klant hiervoor aansprakelijk stellen.
Bij herroeping zal Du-Da Care alle betalingen, inclusief standaard leveringskosten, binnen maximaal 14 kalenderdagen na ontvangst van de geretourneerde goederen of bewijs van retourzending, terugbetalen. Eventuele extra kosten voor een andere leveringswijze dan de goedkoopste standaard levering worden niet vergoed. Terugbetalingen gebeuren via hetzelfde betaalmiddel dat de Klant heeft gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
Het herroepingsrecht is niet van toepassing op:
- STERIELE producten.
- Goederen die volgens specificaties van de Klant zijn vervaardigd of die duidelijk bestemd zijn voor een specifieke persoon.
- Goederen die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben
10. Garantie
Conform de wet van 21 september 2004 inzake de bescherming van consumenten bij verkoop van consumptiegoederen, heeft de Klant wettelijke rechten. Deze wettelijke garantie geldt vanaf de leverdatum aan de eerste eigenaar en blijft onverminderd van kracht naast eventuele commerciële garanties.
Om aanspraak te maken op garantie dient de Klant een aankoopbewijs te overleggen. Het wordt aangeraden om de originele verpakking van de goederen te bewaren voor een vlotte afhandeling
Voor artikelen die online zijn gekocht en bij de Klant thuis zijn geleverd, dient de Klant contact op te nemen met de klantendienst van Du-Da Care en het artikel op eigen kosten terug te sturen naar:
Du-Da Care Koolmijnlaan 394, 3581 Beverlo (Beringen)
E-mail: info@du-da.be
Telefoon: +32 11 12 60 90
Meldingen van defecten dienen zo snel mogelijk te worden gedaan, uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na constatering. Na deze termijn vervalt elk recht op herstel of vervanging.
De garantie is niet van toepassing op defecten die zijn veroorzaakt door ongelukken, nalatigheid, valpartijen, onjuist gebruik van het product, het niet volgen van de gebruiksinstructies, wijzigingen of aanpassingen aan het product, ruw gebruik, slecht onderhoud, of ander abnormaal gebruik.
Defecten die zich voordoen na 6 maanden vanaf de leverdatum worden verondersteld geen verborgen gebreken te zijn, tenzij de Klant het tegendeel bewijst.
11. Klantenservice
De klantenservice is bereikbaar via info@du-da.be of telefonisch op +32 11 12 60 90. Klachten worden binnen 14 werkdagen behandeld.
12. Sancties bij niet-betaling
Bij het niet of te laat voldoen van een betaling is de Klant, vanaf het moment van wanbetaling en zonder dat een aanmaning nodig is, automatisch een rente van 10% per jaar verschuldigd over het openstaande bedrag.
Daarnaast wordt er automatisch en zonder aanmaning een forfaitaire schadevergoeding van 10% over het verschuldigde bedrag in rekening gebracht, met een minimum van €25 per factuur.
Du-Da Care behoudt zich het recht voor om goederen waarvan de betaling geheel of gedeeltelijk is uitgebleven, terug te nemen.
13. Privacy
Du-Da Care, als verantwoordelijke voor de verwerking, handelt conform de Belgische wet van 8 december 1992 inzake de bescherming van persoonlijke gegevens. Uw persoonsgegevens worden uitsluitend gebruikt voor de uitvoering van de overeenkomst, de verwerking van bestellingen, en het versturen van nieuwsbrieven of marketinginformatie. U heeft recht op inzage en eventuele correctie van uw gegevens. Met bewijs van uw identiteit (zoals een kopie van uw identiteitskaart) kunt u schriftelijk, gedateerd en ondertekend, een gratis overzicht van uw persoonsgegevens opvragen bij Du-Da Care. Onjuiste, onvolledige of irrelevante gegevens kunt u laten corrigeren.
Indien uw gegevens worden gebruikt voor direct marketing, kunt u hier zonder kosten bezwaar tegen maken door contact op te nemen met Du-Da Care via info@du-da.be. Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld en niet gedeeld, verhuurd of verkocht aan derden. U bent zelf verantwoordelijk voor het veilig bewaren van uw logingegevens en wachtwoord.
Du-Da Care houdt anonieme bezoekersstatistieken bij om inzicht te krijgen in het gebruik van de website. Voor vragen over dit privacybeleid kunt u contact opnemen via 011/12.60.90.
14. Cookiegebruik
Tijdens een bezoek aan de website kunnen er cookies op uw apparaat worden geplaatst. Een cookie is een tekstbestand dat door de server van een website in uw browser wordt opgeslagen. Cookies identificeren geen personen, enkel apparaten.
‘First party cookies’ zorgen ervoor dat de website optimaal functioneert, bijvoorbeeld door uw voorkeuren van eerdere bezoeken op te slaan. ‘Third party cookies’ komen van externe partijen, zoals Google Analytics of Facebook. Voor het gebruik van deze cookies is uw toestemming vereist, doorgaans gegeven via een melding op de website.
U kunt uw browserinstellingen aanpassen om cookies te weigeren, een waarschuwing te ontvangen bij plaatsing, of ze later te verwijderen. Houd er rekening mee dat dit de werking van bepaalde functies op de website kan beïnvloeden. Door de website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies.
15. Geldigheid en verzaking
Als een bepaling in deze voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, blijven de overige bepalingen van kracht. Het niet afdwingen van een recht of bepaling door Du-Da Care geldt niet als afstand van dat recht en tast de geldigheid ervan niet aan.
16. Wijziging van voorwaarden
Deze voorwaarden worden aangevuld met andere expliciet genoemde voorwaarden en de algemene verkoopvoorwaarden van Du-Da Care. Bij tegenstrijdigheid hebben deze voorwaarden voorrang.
17. Bewijs
De Klant stemt ermee in dat elektronische communicatie en digitale back-ups als rechtsgeldig bewijs kunnen worden gebruikt.
18. Toepasselijk recht en geschillen
Deze voorwaarden vallen onder Belgisch recht, met uitzondering van de regels van internationaal privaatrecht inzake toepasselijk recht. Bij geschillen zijn de rechtbanken in de woonplaats van de Consument bevoegd. De Consument kan ook terecht op het ODR-platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).